lørdag 15. januar 2011

Akronymer og RAS-syndrom

Et akronym er et initialord(forkortelse) som blir lest og uttalt som et vanlig ord: LASER, NATO, SAS.

Litterære akronymer: 
TANSTAAFL (there ain't no such thing as a free lunch)
ASAP (as soon as possible).

RAS-syndrom (Redundant Akronym Syndrom-syndrom) HIV, PIN.....

Masse masse gøy .........

Tenkte kanskje å finne ut noe om disse Smileys`an. Det er vel ikke sånn som i Forrest Gump at en fyr tørka av sitt møkkete ansikt i en T-skjorte, slik at et mønster, den første Smiley, oppsto. Tror ikke noe på det, nei. Øver meg akkurat nå på å vente med å finne ut av dette.
EN SKAL LÆRE NOE NYTT HVER DAG, SÅ FÅR DET BARE VÆRE SÅ UNYTTIG SOM DET BARE VIL.
Forresten skal jeg begynne ned Pilates. Treningsform utviklet Josef Pilates. ÅÅÅÅJAAAA! Derav navnet. 
Har bestilt ball og dvd. Har lyst å begynne med zumba også. Greit med variasjon. Har gått masse på ski i det siste. Godt for både hund og eier. Har hørt at det å skrive ned tre ting som har gjort meg glad, hver eneste dag, har dokumentert effekt på sinnet. Blir bevisst også. Skiturer gjør meg glad. Naturen, lyset, lufta. 
Også er det Friskis & Svettis. Må no bli bra. Formen er grei, og i min alder må jeg forstå at jeg aldri blir høy, og kanskje heller ikke så fryktelig tynn. Ja, ja. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar